Üsküp Gezi Rehberi | Patoloji

675

Balkanlar seyahatimizin son durağı Üsküp’ün patoloji yazısıyla karşınızdayız. Üsküp kendi çapında düzenli ve iyi bir şehirdi. Hal böyle olunca da eksik yanları gerçek manada azdı. Fakat elbette ki eksiklikleri vardı ve hatta önemsiz eksiklikler de sayılmazdı. Fakat Üsküp’ten ayrılırken içimizde güzel bir hoşnutluk, belki de gezimizin sonuna geldiğimiz için biraz da burukluk vardı. Sözü daha fazla uzatmayalım ve de eksiklikleri ve dikkat edilmesi gerekenleri anlattığımız yazımıza geçelim.

2 Günden Fazla Ayırmayın

Evet, Üsküp’e dair yapabileceğimiz ilk uyarı kesinlikle bu olur. Çünkü Üsküp’te gezilecek yerler için uygun müddet gerçekten 2 gün kadar. İlk gün Türk Mahallesi ve şehrin geri kalanı, ikinci gün Matka Kanyonu’na gezi ve de Büyük Haç’a çıkmak. Planlama için Üsküp anatomi yazımıza bir göz atabilirsiniz. Peki böyle bir şeyi neden uyarı olarak yapıyoruz? Zira buraya 3-4 gün ayırıp ona göre otel rezervasyonu yapanlar az değil. 4 gün ayırmak yerine 2 gün Üsküp’e ayırdıktan sonra(veyahut önce) Üsküp’e alternatif olan ve de aslen Üsküp’ten çok daha fazla sevilen Ohrid’e gitmenizi öneririz. Bu arada şehirlerin ismi çok güzel değil mi? ❤ Üsküp, Ohrid. Ohh-rid… 🙂

Ohrid

Üsküp Kültürel Anlamda Beklentilerinizi Karşılamayabilir

Bizce Üsküp’ün en büyük eksikliklerinden birisi bu nokta. Şehrin tarihi çok eski olsa da gerekli gelişimi gösterememiş. Belki de 300 km ötesindeki Belgrad’ın, lütuflu bir şehir olmasının gölgesinde kalmış. Gürül gürül akan Tuna ve Sava Nehri varken, cılız Vardar Nehri’nin etrafına büyük bir Balkan şehri inşa etmek istememiş Osmanlı. Osmanlı’dan önce de hal böyle olmuş ki, iki şehre şöyle bir bakınca Hristiyan yapılar arasında büyük farklar var. Üsküp’teki eski kiliseler, genel olarak Matka Kanyonu tarafında. Asıl yerleşim yerinde ise modern zamanların yapıları ön planda.

Kısaca demek istiyoruz ki, herhangi bir Anadolu şehrine gitmişsiniz hissiyatına kapılabilirsiniz. Hoş, Anadolu şehirlerinin kıymetini bilmiyoruz. Her birinde onlarca Selçuklu eseri var. Fakat gözler Osmanlı’nın şaşasını aradığı için onu da bulamıyoruz. Yerine AVM’ler, çirkin siteler. Tabii bu demek değil ki Üsküp’te tarihi hiçbir şey yok. Allah’tan Osmanlı var. Buraya çok güzel bir Türk Çarşısı, taş ayaklı bir köprü, ilk Osmanlı saat kulesi, birçok cami inşa etmişler. Bunları görmek de tek günlük bir şehir turuna yetiyor.

Gençler! Sizi Biraz Serkeş Buldum Canııım

Başlığı Avrupa Yakası’ndaki Kubilay gibi okuduğunuzu biliyoruz. Bizde bu can sıkıcı konuya esprili bir dille girelim dedik. Tüm Balkan seyahatimizde insan profili en düşük olan ülke, maalesef Makedonya idi. Özellikle Türkçe bilen bir takım gruplarla ilginç ve hoş olmayan diyaloglar yaşadık. (Zaten Üsküp nüfusunun yarısı Türk) Bela bizi mi buldu bunu bilmiyoruz ama, 600 yıllık köprünün ayaklarına çirkin bir boyayla ”Hak yol İslam” yazan bir topluluğa da sahipler maalesef. Biz burada dini ya da etnik herhangi bir gönderme yapmıyoruz ama, siz konuyu anladınız. 🙁 Bu yaşadığımız çirkin diyalogları özellikle de şunun için söylemek istiyoruz. Aman kavgaya girmeyiniz zira adamlar tekin değiller gerçekten.

Biz şımarırken

Patoloji yazımızı böylece bitiriyoruz. Kısa oldu biliyoruz fakat başta da belirttiğimiz gibi Üsküp-teşbihte hata olmaz-efendi bir şehir. 🙂 Yeme-İçme/Ulaşım gibi kategorilendirme yapacaktık fakat bu konularda herhangi bir eksiğinin olmadığını gördük Üsküp’ün. Yemek konusunda hamur işleri bir olay zaten. Ulaşıma da çok ihtiyaç duymuyorsunuz. Ayrıca ülke de çok ucuz. Şimdiden keyifli geziler. Ayrıca bu yazımızla Balkanlar seyahatimizin son yazısına gelmiş bulunuyoruz.

Gezi MD’nin kendi yurtdışı rehberleri uzun bir süre gelmeyecek 🙁 Fakat diğer hekim adayları yakında diğer destinasyonlardan yazılarını paylaşmış olacaklar. Eğer sizde bir hekimseniz ve platformumuzda bulunmak istiyorsanız, yukarıdan üye olup içerik gönderebilirsiniz. 🙂

Sizin de fikirlerinizi, planlarınızı duymak isteriz, yorum yapmayı unutmayın. Yazımızı beğendiyseniz Facebook ve İnstagram sayfalarımızı takip ederek bize destek olabilirsiniz. Görüşmek üzere.